Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van sanneenrene - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Hoi An

15 Juli 2015 | Vietnam, Hội An

Hoi An behoort sinds 1999 tot het werelderfgoed van de Unesco en is alweer het 2e werelderfgoed dat we zien deze vakantie. Tja, het een is hier echt nog mooier dan het andere.. Hoi An was een belangrijke overslaghaven voor Japanse en Chinese Handelschepen. De Chinese en Japanse invloeden zijn dan ook overal terug te vinden in de voormalige wereldhaven. Tussen de foto’s staat bijvoorbeeld foto van een brug waarin dit goed te zien is.

Vandaag de dag staat Hoi An bekend om zijn kleermakers. De prachtige oude binnenstad bestaat uit Chinese woningen, waarin zich voornamelijk cafeetjes, souvenirwinkels en kleermakers hebben gevestigd. Wij zijn deze binnenstad gaan bezichtigen op de fiets. Ideaal, want het is afgesloten voor alle motorvoertuigen. Na de fietstocht konden we het niet laten om een kleermaker te bezoeken. Je krijgt een dik mode magazine voor je neus en ze kunnen bijna alles maken wat er in staat! Uiteindelijk hebben we er 2 blousejes en wat jurkjes laten maken.

De volgende ochtend stond er weer een tourbusje klaar om ons mee te nemen. Deze keer om te gaan snorkelen! Na de bus en boottocht kwamen we aan bij een eilandje en konden we het water in. Een fantastische ervaring, waarbij we veel verschillende vissen, zeesterren en koralen hebben gezien. De ene vis was nog kleurrijker dan de ander en zeesterren zo blauw als de smurfen! Bucketlist snorkelen: Check. Verbrande rug: Check! De tweede snorkelsessie waren we ons vergeten in te smeren en hebben daarom een nogal rode rug overgehouden aan deze heerlijke dag!

Die avond hebben we Hoi An by night bekeken en ook dat was weer de moeite waard. Er hingen overal sfeervolle lampionnetjes en in de rivier lagen leuke bootjes waarop je kon eten terwijl er live piano of gitaar werd gespeeld.

De volgende ochtend hebben we onszelf getrakteerd op een massage! Kan het nog beter, mooier, leuker?
Dat gaan we zien in Ho Chi Minh City, onze volgende bestemming!

• 20 Juli 2015 - 23:14

Johan En Gerrie:

Wat een heerlijke dingen beschrijven jullie! Het ene is inderdaad nog mooier dan het andere!
    Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben! Op de motor ging het makkelijker dan op de fiets zeker.
    Nou..snorkelen is ook weer een sportief gebeuren. Fascinerend lijkt me die vissen voor je neus!
    Goed dat jullie ook het relaxen in de gaten houden!
    Beleef nog veel mooie dingen samen! Kussss