Xin chào Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sanneenrene - WaarBenJij.nu Xin chào Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Xin chào Vietnam!

06 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Na een hele lange reis zijn we dan eindelijk aangekomen in Vietnam! Een beetje gek was het wel, zo direct door vanaf werk naar Vietnam. We hadden amper de tijd om stil te staan bij wat we zouden gaan doen. Aan de andere kant misschien ook wel goed, want we hebben nog wel eens de neiging de koffer een keer of 10 overnieuw in te pakken. Eergisteren vertrokken we rond 6 uur vanuit het hotel in Amsterdam naar het vliegveld. Daar aangekomen werden we nogal verrast bij de check-in. Het vliegtuig was overboekt en we stonden samen met 7 mensen op de wachtlijst. Wat waren we in spanning, we zagen dat er meerdere vluchten naar Frankfurt gingen maar toch.. We moesten wel de overstap naar het volgende vliegtuig halen. We dachten dat dit alleen op tv gebeurde, bij van die vliegprogramma's. Maar nee ook in Nederland overboeken ze een vliegtuig, omdat er altijd mensen zijn die niet schijnen op te komen dagen. Volgens de mensen bij Schiphol een lot uit de loterij (als je op de wachtlijst komt), voor ons gewoon stress. Gelukkig hoorden we uiteindelijk dat we mee mochten! De eerste tussenstop was al in Frankfurt, waar we een behoorlijke poos moesten wachten. Gelukkig waren er een heleboel lekkere dingen te eten en was de tijd redelijk snel voorbij. Vervolgens door naar Ho Chi Minh Stad. Onderweg in het vliegtuig ontmoeten we een Vietnamees die nu in Duitsland woont. Spontaan bood ze ons aan om gratis onze gids te worden in Ho Chi Minh. Is dat lekker handig, dus met haar nemen we contact op als we daar zijn. Tot slot vlogen we naar Hanoi. Gisteren kwamen we hier (plaatselijke tijd) om 15.00 aan.

Onze eerste indruk van Hanoi: wat een verschil met Bangkok!! In Bangkok stap je in de hitte en het mega drukke verkeer. Hier rijden amper auto's. Gaandeweg kwamen we er achter dat iedereen hier op een scooter/motor rijdt. Ons hotel zat verstopt in een smal steegje, midden in het centrum. De kamer is super, we kijken uit op een mooi meer. De eerste dag waren we echter zo moe, dat we veel hebben geslapen en op tijd naar bed zijn gegaan. Onze hotelkamer en ligging kan je vergelijken met een discotheek vol slechthorenden en wegmisbruikers. De stad is enorm levendig en vol geluid, van toeters van scooters, tot politie die iedereen s 'nachts rond 12 uur van de straat stuurt. Er rijden miljoenen scooters langs. Regels zijn er niet echt, je toetert om te laten horen dat je eraan komt, zo pas je op. Je moet de straat oversteken, terwijl tientallen scooters je voorbij rijden en zij manoeuvreren om je heen. Even eng, maar het went ook wel weer. Als je namelijk wacht, kan je hier nooit oversteken zijn we achter gekomen. Vandaag hebben we de stad lopend verkend. We zijn nu dan ook helemaal gesloopt (van 9.20 tot 17.30. Hanoi is oke om een dag te verkennen, maar het is geen hele mooie stad. Veel dingen zijn in aanbouw en de pracht en praal, zoals we kennen van Bangkok ontbreekt. Desondanks een leuke dag, maar we kijken uit naar morgen. Dan gaan we met een schip de Halong Baai verkennen. Deze foto's zien jullie over een paar dagen tegemoet.

Tạm biệt,
Rene en Sanne

• 06 Juli 2015 - 21:55

Johanengerrie:

Wat super dat we zo kunnen meegenieten!
    Goed dat jullie toch mee konden vliegen!
    Heel veel plezier en geef je ogen goed de kost!!
    Kussss

• 09 Juli 2015 - 19:52

Odette:

Heel veel plezier in Vietnam. Geniet ervan. Leuk om jullie stukjes over jullie reis te lezen. Groeten uit tubbergen.