Halong baai - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sanneenrene - WaarBenJij.nu Halong baai - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Halong baai

10 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,
Het is alweer een poosje geleden dat we geschreven hebben. Dit heeft te maken met het feit dat we in de afgelopen dagen over het algemeen wel internet hadden, maar bepaalde sites worden geblokkeerd. Hoe dan ook wr hebben nu weer internet.

Wat hebben we gedaan? We hadden een tocht naar de Halong baai geboekt.De halong baai staat op de werelderfgoed lijst van Unesco, dus dan weet je al dat het speciaal moet zijn. Maar zo speciaal hadden we het niet veverwacht. Na vier uur rijden kwamen we aan in de baai. Daar werden we met een klein motorbootje naar de grote boot gebracht. Zoals wel vaker hier, komen we achter, zijn ze heel goed in het bewerken van foto's en strooien ze met termen als deluxe en superior. In werkelijkheid is het allemaal wel prima, maar naar onze standaard niet luxe. Zo ook deze boot, het was een 5 sterren boot, mwoaah trek er gerust twee af. Van binnen was het echter prima en we konden direct aansluiten voor de lunch. Ze zijn hier gewend heel veel op tafel te zetten en dit dan met elkaar te delen. Een leuke manier om in aanraking te komen met de rest van de groep. Het was erg gezellig en we hebben veel lol gehad en heerlijk gegeten. Ze willen alles voor je aanpassen en tot in de puntjes verzorgen, dus ook ik als vegetariër heb hier altijd genoeg keuze. We hebbeb met elkaar na het eten een grot bezocht en zijn langs honderden rotsen gevaren. Een schitterende ervaring, waar Rene honderden foto's heeft genomen. Deze volgen nog, want de laptop staat in Hanoi, terwijl wij in de bergen zitten.

Na het rondvaren werden we opgehaald van de grote boot. Met de auto en een klein bootje werden we gedropt op een eilandje. Voor iedereen die expeditie robinson kent, het was zoiets, maar dan 1000 keer mooier. De bungalows stonden op het strand en dit waren er maar een paar. Hierdoor voelt het alsof je op je eigen privé eiland zit. Het uitzicht was fantastisch, echt spectaculair. Het is niet met woorden te beschrijven en ook de foto's laten niet zien hoe mooi het was. Palmbomen, helder water en een boel rotsen. Het kan niet beter! De volgende dag zijn we terug gegaan naar de grote boot en hebben we nog een aantal uren gevaren. Ondertussen hebben we nog een cursus loempia's maken gevolgd. Het was al veel te snel eeer voorbij. Maar we moesten helaas verder...

• 10 Juli 2015 - 23:00

Johan En Gerrie:

Heerlijk weer te lezen wat jullie allemaal meemaken. Het is fijn dat het zo super mooi is!
    De drie bijlagen (foto"s) kan ik niet openen!
    Veel plezier en geniet van alle mooie dingen!
    Liefs KUSSSS

• 10 Juli 2015 - 23:13

Maud:

Volgens gaan jullie een mooie tijd tegemoet zo te lezen.
    Veel uitstapjes en bezienswaardigheden bezoeken. Heel veel plezier en pas goed op elkaar.

• 12 Juli 2015 - 18:26

Hans:

Ja, het klopt de Vietnamezen zijn erg goed in het promoten van hun producten en daarbij overdrijven zij een "beetje"
    Zorg ervoor dat je flink gaat handelen over de gevraagde prijzen, want alles kan veel goedkoper......
    Veel plezier de komende dagen.