Dag 16 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Dag 16

20 September 2012 | Thailand, Chiang Rai

Dag 16 begon met een aangename verrassing. Onze gids van de afgelopen 2 prachtige tours kwam ons onverwachts opnieuw ophalen. Dit keer met een hele grote pick-up truck!
Vanaf ons guesthouse reden we naar de Kong river. Bij het startpunt lieten de tourguides ons trots de foto van een bekende Nederlander zien. Ze noemen hem hier Nick Simon, haha! We hebben ze even uitgelegd dat hij Nick heet en samen met Simon muziek maakt.. Maar dit geheel terzijde.
De boot tocht leidde ons over de kong river die uiteindelijk uitkomt op de Mekong River. Het was een heerlijke tocht, we kwamen echt ogen tekort.
De tocht duurde ongeveer een uur en we legden aan bij een olifantenkamp. Eigenlijk ga je dan vanaf hier met een olifant een stuk wandelen, maar wij werden opgewacht door onze luxe 4x4.. In dit kleine dorpje waren slangen van wel 80 kilo! Daar moesten we dus even mee op de foto. Sanne was ook nog zo stoer om een groot uitgevallen hagedis op de arm te nemen, zie de foto's!

Na de lunch gingen we de bergen in op weg naar dorpje hoog in de bergen. Alles was heel erg primitief, behalve de zonnepanelen die elk hutje daar van elektriciteit moest voorzien. Heel erg apart om te zien.
We zijn daar de berg opgeklommen met opnieuw een adembenemend uitzicht. Ondertussen was het 35 graden en liepen we midden in de zon. Dat was wel even zweten dus!

Vervolgens reden we naar de Akha Village. Opnieuw een wandeltocht, maar nu door de jungle en langs een waterval. De foto's laten hopelijk zien hoe mooi het daar was! Ik voelde me echt even Bear Grylls.
Onderweg heeft onze gids ons verteld over planten en bomen. Hij plukte vers fruit (rambutan) voor ons en maakte allerlei dingen van bamboe.
Daarom zijn we nu trotse eigenaren van een bamboe beker met onze namen in het Thais!

Na al dit moois even een tussenstop gemaakt bij de hotspring. Ook hier stonk het weer naar eieren, maar de hot spa was heerlijk. Het was een zwembad met water uit de hotspring. Goed voor je lichaam..

Om de tocht af te sluiten bracht de gids ons naar opnieuw een hoogtepunt. Letterlijk en figuurlijk. Opnieuw bovenop een berg een boeddha en een uitzicht over Chiang Rai. Hier zaten 5 monks te genieten op plastic stoeltjes van het uitzicht. Over de berg verspreidt stonden 5 hele grote boeddha's.

Je snapt wel dat zo'n dag, met al die indrukken, je uitput. Daarom iets later dan gepland een verslag!

Fijne dag allemaal.

• 20 September 2012 - 06:56

Si!:

Erg leuk om jullie te volgen. Ik geniet ondertussen een klein beetje mee met jullie prachtige ervaringen .

• 20 September 2012 - 13:14

Ludo:

De eierlucht in het bronwater: is dat niet zwavel? Kom je veel tegen in kuuroorden. Niet te harden, maar het schijnt inderdaad weldadig te zijn. Bedankt voor jullie verslag. Prachtig!

• 20 September 2012 - 13:14

Ludo:

• 20 September 2012 - 15:52

Gerrie Bennink:

Wat een ervaringen en belevenissen!! Helemaal te gek!!
    De foto"s zijn ook super gaaf!
    Wat heerlijk dat jullie zo"n fijne reis aan het maken zijn!
    Wij vinden het super te gek dat we het allemaal mee beleven op internet!!
    Heel veel plezier nog en pas op jullie zelf!!
    KUS

• 20 September 2012 - 15:52

Gerrie Bennink:

Wat een ervaringen en belevenissen!! Helemaal te gek!!
    De foto"s zijn ook super gaaf!
    Wat heerlijk dat jullie zo"n fijne reis aan het maken zijn!
    Wij vinden het super te gek dat we het allemaal mee beleven op internet!!
    Heel veel plezier nog en pas op jullie zelf!!
    KUS

• 20 September 2012 - 16:36

Hans:

Prachtig om te lezen dat jullie een geweldige tijd hebben. Jullie hebben een goede gids tijdens deze dagen gehad, heb je wel zijn telefoonnummer bewaard zodat wij er over een paar weken ook gebruik van zijn diensten kunnen maken?

groeten Hans & José

• 20 September 2012 - 21:54

Marloes:

Wow! Klinkt goed hoor! Knuffel van niels, marloes en lynn

• 21 September 2012 - 09:54

Sanne En Rene:

Bedankt voor jullie reacties!

Haha tuurlijk hebben wij zijn nummer speciaal voor jullie! Hele aardige kerel en weet ook wat te vertellen over de bezienswaardigheden.

We gaan straks met de nachtrein naar Bangkok.. 14 uur lang bloed, zweet en tranen!

Groetjes!