Laatste dagen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Thailand

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Bye Bye Thailand,

Nog maar 1 dag en dan is het toch echt zo ver. We zijn inmiddels weer terug in Bangkok. De afgelopen dagen zijn we nog op het eiland geweest. We zijn naar een Spa geweest en hebben daar nog een massage genomen. Op 1 of andere manier lukt het mij elke keer op de meest pijnlijke behandeling te kiezen. We lazen het boekje door en Rene wist al gauw dat hij de hoofd en nek massage wilde. Ik hou altijd van een rugmassage en koos dus de rug, schouders en nek massage met een warme zak zand (hot sand massage, dat klinkt wat beter). Onze voeten werden lekker gewassen en we werden meegenomen naar een ruimte waar we met zijn tweeën konden gaan liggen. Er lag een setje kleren voor mij klaar en toen dacht ik al ohoh. Als je kleren aan moet trekken dan kunnen ze je rug niet masseren. En toen moest ik zijwaarts gaan liggen met mijn armen en benen om een kussen, nog meer ohoh. Rene lag ondertussen relaxt naast mij op zijn rug en leek niets door te hebben. In het begin viel het nog mee, een beetje drukken op mijn lichaam, maar dat werd al snel anders. Het was een drukpunt massage en ook al hou ik wel van hard, dit was zelfs voor mij te hard. Af en toe kneep ik een oog open en zag Rene in trance liggen terwijl ik hoopte dat ik de behandeling heel zou doorkomen. Een paar keer dacht ik dat ik wat zou breken, maar dat is gelukkig niet gebeurd. De laatste 5 minuten werd ik behandeld met de hete zak, wat denk ik wat verlichting moest brengen. Mijn rug voelde bont en blauw, maar was wel lekker los (dat moet ik toegeven). Rene kreeg ook een kleine inleiding in de pijnigingsmethode, maar heeft verder wel genoten haha!

De dag daarna hebben we een scooter gehuurd en zijn we bijna het hele eiland over gecruiset. Het was heerlijk weer en de wegen waren best goed. We hebben schitterende plekjes gezien en nog wat mooie foto's gemaakt. Aan de andere kant van het eiland waren bijna geen mensen en waande je je op een onbewoond eiland. Het was lastig om een restaurantje te vinden, omdat er zo weinig mensen woonden. Het was een heerlijke dag, die we afsloten met een zere kont (door het zitten op de scooter). We kwamen op de terugweg nog een aap tegen en hebben veel heuvels getrotseerd.

Gisteren zijn we alweer vroeg op pad gegaan. Eerst een stuk met de boot, wat toch ook wel weer genieten is. Een tocht van ongeveer een uur, waarna je een stukje met de taxi moest. Daarna zouden we verder gaan met de VIP-bus. We hadden daar wel vertrouwen in, omdat het op de heenweg een grote bus was met enorm veel plek. Je zit er toch zo'n 6 uur in en dan is een beetje ruimte wel lekker. Dan voel je het natuurlijk al aan, deze bus was te klein en er zaten te veel mensen in. Omdat de Russen gingen voorkruipen, hadden we geen keuze meer wat betreft plekken. We zaten achterin en zelfs ik (die toch klein ben) kon mijn benen niet achter de stoelen krijgen. Zo krap was het dus. Daarnaast hadden we een kamikaze-piloot die keihard iedereen aan alle kanten aan het inhalen was. Maar we zijn veilig en heel aangekomen en hebben s' avonds nog even door de stad geslenterd.

Vandaag gaan we voor de laatste keer genieten in Bangkok en de koffer vol shoppen, voor zover dat nog niet zo is. Thailand bedankt voor je gastvrijheid, de eeuwige glimlach, het heerlijke eten, mooie en goedkope slaapplekken, de heerlijke lemon-shakes, de fijne shopgelegenheden, de prachtige omgeving, mooie natuur en cultuur. Wat hebben we een maand lang van je mogen genieten en wat gaan we je missen. Maar wie weet tot ziens Thailand!

  • 02 Oktober 2012 - 10:47

    Maud:

    fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad, ben benieuwd naar de verdere verhalen tot gauw

  • 02 Oktober 2012 - 16:00

    Suzan:

    Wij zijn heeeeeeeeeeeel blij dat jullie weer terug komen hoor.
    Gezellig samen met ons voetbal kijken, lekkere dingen bakken en opeten, shoppen.
    Welkom weer thuis.

  • 02 Oktober 2012 - 17:13

    Carlijn:

    Wauw wat een super mooie verhalen telkens! Ontzettend leuk om mee te lezen en ik wil er zelf ook van naar thailand ;) Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad! We moeten maar snel wat afspreken als je terug bent om al je verhalen te horen!

  • 02 Oktober 2012 - 18:10

    Rixt:

    Hallo allebei,

    Wat hebben jullie een boel gezien en gedaan, daar kan je vast nog lang op teren.
    Ik wens jullie een goede terugvlucht en, Sanne, tot ziens ergens in november!
    Hartelijke groeten.

  • 02 Oktober 2012 - 21:15

    Johan En Gerrie:

    hoi,
    We hebben jullie reis met veel plezier gevolgd. We hebben genoten van de leuke verslagen en de foto´s.
    Maar we zullen ooki heel blij zijn wanneer jullie weer terg zijn met alle verhalen.
    goede terugreis!
    Johan en Gerrie

  • 04 Oktober 2012 - 11:02

    Ludo:

    Aan alles komt een eind. Het is niet anders. Het leven is soms hard......
    Maar jullie hebben, voor zover ik het heb meegekregen, optimaal genoten. En dan in de komende tijd de napret bij het bekijken van de foto's en het nalezen van jullie uitgebreide verslagen. Dat alles is tijdloos.
    Het allerbeste samen en rust lekker uit.
    Liefs,
    Ludo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand!

Een hele maand in het prachtige Thailand.

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2012

Laatste dagen in Thailand

29 September 2012

Afgelopen dagen

26 September 2012

Dag 21 en 22

24 September 2012

Dag 20

22 September 2012

Dag 18 en 19

sanneenrene in Vietnam!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 906
Totaal aantal bezoekers 12295

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Vietnam

03 September 2012 - 04 Oktober 2012

Thailand!

Landen bezocht: