Dag 20 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Dag 20

24 September 2012 | Thailand, Bangkok

Goedemiddag allemaal.

Ondertussen breekt al bijna de laatste week aan en dat is dan toch altijd weer jammer. Maar met nog wel even te gaan, gaan wij zeker verder met genieten.

Gisteren was er een weekend markt in Bangkok en daar wilden wij 'even' heengaan, maar dat even werd toch wel wat langer. Het was echt een enorme markt, waar wij zelfs naar uren nog lang niet alles hadden gezien. Er waren verschillende secties met andere artikelen. Van kleren tot aan dieren en van wapens tot aan zeepjes. Samenvattend erg leuk en vermoeiend, maar wel het bekijken waard.

We hadden lang getwijfeld of we naar Kanchanaburi zouden gaan om daar dingen uit de Tweede Wereldoorlog te bekijken. Dat hebben we toch maar niet gedaan, mede omdat we morgen ook al lang in de bus moeten zitten. Kanchanaburi ligt namelijk niet echt naast de deur. Om toch een leuke dag te plannen zijn we vanmorgen eerst naar het medische museum geweest, we lazen daar goede kritieken over op tripadvisor en ik (Sanne) vind dat wel interessant.
Het museum bestond uit verschillende afdelingen, waar onder andere ziektes werden behandeld. Het was wel goed dat het ontbijt al even achter de rug was, want er waren wel wat heftige dingen te zien. Na de afdeling met foetussen, hartziektes en kanker kwamen we langs een afdeling (volgens ons) lugubere doodsoorzaken. Zo kon je zien hoe je eruit kan komen te zien als je voor de trein springt, een auto-ongeluk krijgt, door een schotwond aan je einde komt of wordt doodgestoken (en er waren meer varianten). Dat was wel even slikken en proberen de beelden uit je hoofd te zetten. Ook was er een afdeling over de tsunami die ook in Thailand enorme ellende heeft veroorzaakt. Een andere ging over moordzaken en we eindigden met ziektes die je door dieren krijgt. We zouden daarna gaan lunchen, maar zoals jullie begrijpen hebben we dat even uitgesteld.

Na uiteindelijk toch lekker gegeten te hebben zijn we met een boot op weg gegaan naar Chinatown. De boten zijn hier trouwens ook een ervaring, er is een man die keihard op zijn fluit blaast. En je moet maken dat je op en af de boot springt, want hij stopt nog geen halve minuut (gokken wij). Spring dus tegelijkertijd, wil je elkaar niet kwijtraken. Chinatown was groots en vol met gouden spullen. Het is een aparte stad binnen een stad eigenlijk. We zijn de hele wijk door geweest en zijn ook nog in de Indische wijk beland, daar hebben we nog een Indische tempel bezocht. Ook die wijk is een ervaring, omdat de mensen die er wonen en werken weer heel anders zijn. Chinatown was heftig, druk en echt vol met sieradenwinkels. Je kunt hier wel een kwartier staan wachten om over te steken en dan denk je op een gegeven moment, ik waag het er maar op. Maar het is niet verantwoord te noemen. We hebben ons er uren en uren vermaakt en waren helemaal kapot aan het einde van de dag. We hebben op de boot nog kunnen genieten van de zonsondergang en zijn nu klaar om morgen door te reizen. Op naar een subtropisch eiland!

Groetjes,
Rene en Sanne

• 24 September 2012 - 16:37

Maria:

Hallo,

Wat klinkt het allemaal weer geweldig en wat een mooi vooruitzicht. Een subtropisch eiland , toe maar.

Nog heel veel plezier gewenst en we spreken elkaar gauw weer.
    Gr. Maria en Erik

• 24 September 2012 - 17:23

Ludo:

Bedankt voor jullie verslag. En ja, de tijd vliegt ! Dat is soms wel jammer want er is zoveel te zien en het is bepaald niet naast de deur, dus je wilt alles..... zien. Heel veel plezier nog samen. Liefs, Ludo.

• 25 September 2012 - 07:09

Gerrie Bennink:

Hoi lieverds
    Wat een ervaringen weer! Het is zo gevarieerd wat je allemaal ziet en beleeft!!
    We horen wel weer hoe het is op het mooie eiland!

Daar kunnen jullie even lekker bijkomen van al het reizen en alle indrukken!!
    GENIET!!
    KUS

• 25 September 2012 - 22:13

Johan Bennink:

Dag Sanne en Rene,
    Jullie zullen je daar ondertussen wel behoorlijk thuisvoelen! Wil je niet blijven? Komen wij ook!
    Op zo'n mooi tropisch eiland je waar de bounty ' s aan de boom groeien
    Geniet verder!
    groetjes,