Dag 21 en 22 - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu Dag 21 en 22 - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Dag 21 en 22

26 September 2012 | Thailand, Ko Chang Tai

Hallo allemaal,

Gisterochtend zijn we om half 8 opgehaald om met de bus naar de volgende, en inmiddels alweer laatste, bestemming te gaan. De reis zou wel een aantal uur in beslag nemen, dus we hoopten op een fijne bus. Na een uur te hebben gewacht gingen we dan eindelijk op weg. Omdat er weinig mensen in de bus zaten kon je overal zitten en ook meerdere stoelen voor jezelf nemen. Dat was een uitkomst en we zijn daarom ook af en toe languit gaan liggen. Na 2 uur hadden we onze eerste tussenstop, niets aan de hand. Maar toen iedereen klaar zat om te vertrekken startte de bus niet meer. Lichtelijk in paniek gingen er allerlei scenario’s door ons hoofd. Gelukkig startte hij uiteindelijk wel en konden we verder. Rene keek toch eens naar het dashboard, gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat we daar zagen was echt heel erg vreemd. Allerlei losse draadjes, een snelheidsmeter en toerenteller die het niet deden, het waarschuwingslampje van het oliepeil dat continu brandde en zo kunnen we nog even doorgaan. Maar goed de bus reed, dus wij waren allang blij en deden de ogen maar weer toe.
Na een rit van ongeveer 6 uur moesten we over op de boot. Deze bracht ons steeds dichter bij de bestemming. We zagen een schitterend eiland tegemoet komen en hadden dan ook erg veel zin om hier een week door te brengen. Ons guesthouse was ook een verademing! Een super kamer, zwembad en aan de zee. Als je bij het restaurant gaat eten, zit je als ware op het water en heb je een uitzicht dat je stil doet maken. Omdat we relatief laat aankwamen hebben we hier ook gegeten en zijn we aan de wandel gegaan naar strandtentjes. We vonden een heel leuk tentje waar je aan het water kan zitten of liggen. Daar namen we een waterpijp met grapefruit smaak en een verse kokosnoot. Je zit (of ligt) met je voeten in het zand en de zee op nog geen tien meter. Om tien uur werden we nog getrakteerd op een vuurshow, wat altijd leuk is om mee te nemen.
Vanmorgen zijn we wezen quad rijden. Een goede manier om het eiland een beetje te verkennen, dachten we. Omdat het echter een paar dagen voordat we hier kwamen flink had geregend waren de paden nog vol met water en ook met stenen. Je moest dus echt goed opletten waar je reed en af en toe was het best een beetje spannend (vooral Sanne moet ik er nu bij zetten). We stopten af en toe om van het uitzicht te genieten en rotsen te beklimmen voor een nog beter uitzicht. Onderweg waren er ook wat parcourtjes, waar je naar hartenlust je kleren nog viezer kan maken en hard kan scheuren. Veel te snel zat de tour er alweer op. De middag hebben we gevuld met zwemmen, genieten, zwemmen en omdat het kan nog een beetje meer genieten. De zonsondergang is hier trouwens ook adembenemend en het is jammer dat we voor jullie allemaal geen ticket kunnen betalen om het zelf te komen zien. Hopelijk kunnen onze foto’s jullie soms een beetje een beeld geven en met wat fantasie kan het dan echt wat worden.

Tot snel,

wauw super gaaf!!
    lekker genieten!!

• 26 September 2012 - 16:38

Gerriebennink:

Wat een toestand met die bus!! Je ziet wel, het is niet altijd fijn alles te zien.
    Soms ook wel handig als je iets eraan kunt doen!!
    Wat heerlijk is dat allemaal wat jullie meemaken!
    De beschrijvingen zijn erg leuk! Je reist zo gewoon een beetje mee!!
    GENIET MAAR LEKKER VERDER
    KUS

• 26 September 2012 - 16:52

Johan En Gerrie:

Tja, gelukkig houd ik helemaal niet van mooie warme stranden en van die lichtblauwe zwembaden waar je l lui aan het water kunt liggen met een drankje.......................:). In dat soort gebieden doen de bussen het nooit goed, is mijn ervaring! En ik mis dan al snel de goede bus.
    Rijden met een quad lijkt me heeeel leuk trouwens!
    Have fun!
    Johan

• 26 September 2012 - 17:49

Maria:

Hallo,

Om jaloers op te worden.Wat een fantastische reis hebben jullie toch, te oordelen naar de verhalen en foto's.
    Blijf verslagen sturen kunnen we meegenieten.
    Gr. Maria en Erik

• 26 September 2012 - 19:37

Jose Durenkamp:

Ha sanne en rene,

Ik wou dat ik de postcode loterij won, dan wist ik wel waar ik o.a. Naar toe ging.

Fijn dat alles zo goed goed, behalve dan een bus, maar ah dat heeft ook weer zijn charme.

Groetjes vanuit een nat en winderig wierden.
    Xxx

• 26 September 2012 - 20:43

Suzan:

Wat een geweldige herinneringen zullen jullie hier aan over houden. Graag wil ik hier heel veel over horen en zien. Bij terugkomst moet je maar een gezellig Thais avondje houden. Ik zal de eerste zijn die zich hiervoor aanmeld.

• 27 September 2012 - 17:04

Ludo:

dank voor jullie verslag en de hele fraaie foto's! Net of ik er bij ben. Veel plezier nog samen!