Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Bangkok

04 September 2012 | Thailand, Bangkok

Eindelijk gaat onze grote reis beginnen!
Vandaag 3 september, iets later dan verwacht vanwege een thaise laatkomer in ons vliegtuig, zijn we vertrokken vanaf Schiphol.
Dik 2 uur later hebben we een tussenstop gemaakt in Helsinki. Zag er prachtig uit vanuit het vliegtuig.
Na een klein uurtje pauze in Helsinki vertrokken we uiteindelijk om 16.45.
Nog 9 vlieg uurtjes en dan komen we om 8.30 aan in Bangkok!

De vliegreis verliep prima, maar het slaap tekort beginnen we wel te merken..

Als we de de bagage hebben opgehaald moeten we naar 'Public Taxi'. Deze taxi moest ons gaan afzetten op Khao San Road. Als dat maar goed afloopt! Ik ben benieuwd hoeveel Thaise Baht we moeten betalen en of het onderhandelen al gaat beginnen! Een euro is ongeveer 70 Baht.
Dan hebben jullie lezers een beetje een idee van de prijzen.

Net de taxirit door hartje Bangkok achter de rug.. Na een rit van anderhalf uur worden we gedropt op Thanon Chakrabongse..Niet helemaal volgens afspraak. Een ontzettend drukke straat vinden wij, maar voor een thaise taxichauffeur blijkbaar doodgewoon...
Hij zet de taxi midden op de weg stil en neemt alle tijd om af te rekenen en onze koffers uit te pakken. De taxirit kost ons 500 Baht (Ongeveer 7 euro) en onderhandelen is er dus niet bij, want dit lijkt ons een redelijke prijs.

Daar staan we dan midden in Bangkok.. We slaan even een straatje in waar het wat minder druk is, zodat we even op onze kaart kunnen kijken.
We hebben de kaart nog niet in de handen of er komt al een tuktuk aanrijden.."Where you wanna go?" Snel geregeld aangezien we het liefst geen stap meer willen zetten. Voor 50 Baht zet hij ons af voor het Guesthouse New Siam 3.. Eindelijk even douchen en uitrusten..

Na 2 uurtjes slaap zijn we de omgeving bij ons guesthouse gaan verkennen. Heel veel winkeltjes met heel veel eten en heel erg veel leuke kleding, sieraden, eten, kleding en eten. Geweldige sfeer en heerlijk weer. Al snel zien we een gezellig thais restaurantje en hier hebben we lekker gegeten voor heel erg weinig.

De middag sluiten we af met een massage..

• 04 September 2012 - 10:59

Maria:

Hallo,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat.Geniet ervan maar dat gaat denk ik wel lukken.
    Liefs MAria, Erik,Lisa en Bas

• 04 September 2012 - 12:15

Maud:

zo alles is goed verlopen dus, en gelijk al dingen ondernomen goed hoor.
    viel de reis nog een beetje mee met finnair :)

• 04 September 2012 - 12:25

Sanne:

Ik vond het wel lang duren. Helsinki daar waren we zo, maar daarna is wel een lange zit. En ik kan heel slecht stilzitten. Maar je kon allerlei films kijken en series dus zo kwamen we de tijd wel door. 1 keer in noodweer gezeten, dat vond ik wel eng. Rene trouwens niet. Maar daar waren we ook wel een keer uit. Wij gaan nu lekker uit eten!

• 04 September 2012 - 17:04

Lisa:

Heee San,

gelukkig is de reis goed gegaan! ben echt vet jaloers.
    neem je veel leuke spullen voor je lieve zusje mee?
    heeeel veel plezier.

liefs mij!

• 04 September 2012 - 17:11

Evert:

Hey Sanne en René,

Klinkt goed allemaal vooral de massage aan het einde van de dag heh ;)! Veel plezier nog en geniet er van heh!

Groetjes,

Evert

• 04 September 2012 - 18:43

Johan En Gerrie Bennink:

Hallo daar,
    Mooi dat jullie het naar je zin hebben. Mooi dat we de reis kunnen volgen!
    Wij hebben fijn gewerkt :)
    Jullie missen wel het mooe weer hier. 25 graden vandaag!
    Lekker puh!
    Kun je vanuit Thailand ook pakjes versturen ?

• 04 September 2012 - 19:01

Loes:

Wat fijn dat jullie iig heel zijn overgekomen :-p
    Klinkt erg interessant daar, spannend!!

xx

• 04 September 2012 - 19:29

Jose Durenkamp:

Dag Sanne en Rene,

Veilig geland en goed begin, en nu genieten , als je zo bent bent als je peettante doemje dat soort dingen niet meer, jullie heben dus groot gelijk.

Geniet ervan, koop veel leuke dingen, want je komt er denk ik niet zo gauw weer,
    Dus... Genieten, en veel bekijken!
    Greoten uit het zonnige Wierden.

• 04 September 2012 - 19:32

Jise:

Nou nou, wat een nederlands van mij, en dat MET leesbril, , maar je snapt het vast wel.