Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

11 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Goeiemorgen allemaal (hier is het middag),
We hebben weer twee ongelofelijk leuke dagen gehad. Die zullen we hieronder zo goed mogelijk voor jullie beschrijven en de foto's maken hopelijk meer duidelijk.

Gisterochtend werden we om half 9 opgepikt om een tour te gaan maken die ons onder andere naar de olifanten zou leiden. Omdat wij redelijk in het centrum zitten, maakten we een tocht van een uur naar de bergen. De omgeving was schitterend en daarom was het ook geen straf om in de bus te zitten. Aangekomen op de plek van bestemming begonnen we met een olifantenshow. Daar werden feiten verteld over de olifanten en lieten ze zien hoe slim die dieren eigenlijk zijn. Zo kunnen ze onder andere behoorlijk goed voetballen, basketballen en schilderen! Het was leuk om te zien en daarna kon je de dieren voeren en met ze op de foto (wat we natuurlijk gedaan hebben).

Na de show gingen we naar het ox riding. Ik geloof niet dat we deze dieren in Nederland hebben, of tenminste niet zoals ze er hier uit zien. Zij reden ons naar de andere olifanten toe (ik kon het niet laten om het toch weer zielig te vinden, maar dat terzijde). Na een tocht door de natuur kwamen we aan bij de plaats waar je op de olifanten kon rijden. Daar hebben we enorm van genoten dwars door de natuur en er was een baby olifant die naast ons meeliep, heel schattig. Onze gids heeft leuke foto's genomen, dus die zullen we zo plaatsen. Deze toch was wel weer een hoogtepuntje.

Na het olifant-rijden was er een buffet en daarna zouden we gaan raften. Helaas stond het water in de rivier te hoog, dus we kregen drie andere opties. Apen kijken, slangen of buffels. De Chinezen uit de groep wilden de buffels aan het werk zien, maar dat leek ons niet zo leuk. Uiteindelijk gingen we naar de snake farm. Daar waren allerlei slangen en Rene en ik hebben een slang om de nek gehad. Niemand andersuit de groep durfde dit, Chinezen en Spanjaarden zijn echte bangeriken haha. Rene kreeg vervolgens nog schorpioenen op zich, maar voor mij was er geen tijd meer. We kregen namelijk nog een showtje te zien van twee mannen die hun leven gingen wagen door met de slangen te spelen. Dat was wel even spannend om te zien. De laatste stop was bij de Orchid farm, op zich wel hele mooie bloemen en planten, maar je hebt het wel een keertje gezien daar. Al met al een hele leuke dag, die we s'avonds hebben afgesloten met een night market. En ook ik heb nu wat gekocht! Erg leuke slippers en oorbellen (voor wie dat graag wilde weten).

Vandaag moesten we vroeg op om naar een buitenwijk van Chiang Mai te reizen. Daar begonnen we om 8 uur met een fietstocht door de natuur en langs bezienswaardigheden. De tocht zou 5 uur in beslag gaan nemen. We begonnen na een klein halfuurtje met een stop bij Chinese tempels. Er wonen hier ook Chinezen, dus die hebben hun eigen tempels gebouwd. Deze zitten weer heel anders in elkaar dan Thaise tempels, qua uiterlijk en rituelen. Heel erg mooi om te zien. Onderweg zijn we verder nog gestopt bij een bakkerij (ja ze hebben toch wel brood hier), een snoepfabriek, ruïnes, een restaurantje en een school. De school was heel erg leuk om te zien. De kinderen wilden ons allemaal aanraken en ik ben overladen met bloemen die elk kind mij kwam geven. Ze leren hier al heel vroeg Engels en overal was het: hello, goodmorning enzovoort.
De school had veel betere voorzieningen dan verwacht en de kinderen zijn zo lief en beleefd. We mochten echt in de lokalen kijken en dit was zeker het bekijken waard. Onderweg heeft ons Nederlandse gids ons van alles verteld over de natuur, de huizen, de cultuur en religie. Heel leerzaam en 5 uur was precies genoeg. Het is warm vandaag en de zon schijnt behoorlijk fel, dus daarna konden we lekker afkoelen in het zwembad. Op dit moment genieten we op het dakterras van het uitzicht en nemen we de tijd om jullie op de hoogte te houden.

Hele fijne dag nog en wederom bedankt voor alle leuke reacties. Hopelijk kunnen jullie je een beetje voorstellen hoe alles hier eruit ziet en hoe het er hier aan toe gaat. Groetjes van ons!

• 11 September 2012 - 11:20

Suzan:

Wat leuk om jullie te volgen. Ben elke keer weer benieuwd wat jullie belevingen/bevindingen zijn?
    ENJOY!

• 11 September 2012 - 11:45

Ludo:

wat een courage om zulke mooie reisverslagen te schrijven. Ik geniet met jullie mee. Dit is de reis van je leven. Veel genoegen verder en ik kijk uit naar de volgende verslagen.
    Liefs, Ludo.

• 11 September 2012 - 15:43

Maria/erik:

Hallo,

Het ziet er weer geweldig uit hoor.
    Benieuwd naar de volgende foto's en volgende verslag.

Gr.maria en erik

• 11 September 2012 - 18:45

Jose Durenkamp:

Ik ben jaloers, meer wil ik er niet over kwijt, en ik maar ploeteren met puzzels

Hihi, jose

Veel plezier, maar dat lukt wel

• 11 September 2012 - 21:24

Gerrie:

Wat een leuke belevenissen! Het een is nog leuker dan het andere!
    De foto`s zijn super!!
    Enig! die dieren en het schooltje.
    Liefs en nog meer genieten!
    KUS