Dag 9 & 10 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu Dag 9 & 10 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Dag 9 & 10

13 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!
Het is alweer bijna tijd om verder te reizen naar het volgende avontuur. Daar staan weer heel veel leuke dingen op ons te wachten. We hebben al het 1 en ander gelezen en het klinkt allemaal veelbelovend.

Gisteren zijn we eindelijk ingegaan op het aanbod wat ons de eerste dag was gedaan, namelijk een privé-chauffeur. Dat klinkt wel een beetje chique, maar dat is het eigenlijk ook haha! In Nederland niet te betalen, hier goedkoper dan een kant en klare toer. We hadden dit keer om 9 uur afgesproken om een klein beetje langer in bed te kunnen blijven liggen. Op de afgesproken tijd kwam onze (best wel grote) taxi voorrijden. We gaven aan waar we graag heen wilden en hij heeft zelf ook wat suggesties gedaan, voor een vast bedrag zou hij ons de hele dag gaan rondrijden. Omdat we de bergen in gingen, en dat duurder is qua benzine, kostte het ons 16 euro voor ons beiden.

Als eerste zijn we naar een terrein gegaan waar ze zelf spullen maken, van onder andere eigengemaakt papier. Denk hierbij aan parasolletjes, die ze ook met de hand beschilderen. Daarnaast maakten ze mobiles, agenda's, notitieblokjes, sleutelhangers enzovoort. Heel leuk om te zien hoe dat allemaal met de hand gedaan wordt. Maar wel heel zwaar en arbeidsintensief! Daarna gingen we naar een juwelierszaak. Daar mochten we kijken hoe ze van ruwe stenen mooie sieraden en beelden maakten. We hebben uitleg gekregen over welke soort stenen er zijn en welke bij je geboortemaand hoort. Vervolgens zijn we naar een zijdefabriek geweest. Ook dit was weer reuze interessant. Je kan het hele proces volgen van rups tot sjaal. Geen plaatjes, maar echte rupsen, vlinders en kleine bolletjes zijde. Dit was het eerste gedeelte van de trip.

In de middag zijn we op weg gegaan naar een tempel. Daarvoor moesten we een eind de berg op rijden. We zijn onderweg gestopt om over heel Chiang Mai uit te kijken, echt schitterend! Bij de tempel was een dorpje en natuurlijk de gebruikelijke winkeltjes. Ook bij de tempel keek je weer prachtig uit over de stad. De tempels zelf blijven ook schitterend en alle rituelen die erbij horen blijven bijzonder. Elk geloof heeft weer zijn eigen soort tempels, boeddha's en verhaal. Onderweg kwamen we nog een waterval tegen. Laat in de middag zijn we weer afgezet bij het guesthouse. In de avond zijn we lekker wezen eten en hebben weer een nachtmarkt bezocht.

Vandaag hebben we voor het eerst niks gedaan. Dat leek ons ook wel eens lekker. Rustig wakker worden, aankleden en heerlijk ontbijten. Daarna lekker boekjes lezen en zwemmen in het zwembad dat bij het guesthouse hoort. En een massage kon niet in het programma ontbreken. Daar hebben we ook maar meteen een uur van genoten, aangezien hier hier nog goedkoper is (4 euro voor een uur). Zo meteen gaan we weer lekker eten en naar een MuayThai box wedstrijd. Dat schijn je toch wel gezien te moeten hebben en het is hier dicht in de buurt. Er staan sappige wedstrijden op het programma en het moet een waar spektakel gaan worden. De foto's daarvan zullen nog volgen!

We wensen jullie nog een fijne dag!
Groetjes,
Rene en Sanne.

• 13 September 2012 - 15:42

Maria:

Hallo,

Wederom een prachtig verhaal met mooie foto's. Geniet ervan maar volgens mij doen jullie dat met volle teugen. Papa is jaloers op jullie, boxen dat vindt hij geweldig.
    Tot een volgend schrijven.

xxxx

• 13 September 2012 - 16:58

Hans:

Ha Thailand genieters,

Want zo mag ik jullie inmiddels wel noemen, of niet?? Zoals vooraf al gezegd, in en om Chiang Mai kun je leuke dingen doen en zien en dat hebben jullie ook gedaan, prima. Jullie volgende reis doel is volgens mij Chiang Rai en daar heb ik geen ervaring mee, dus kijk je ogen uit en bericht hierover.

Heel veel plezier,

Hans

• 13 September 2012 - 17:30

Evelien:

Hej Sanne (en Rene),

Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin als ik het zo lees. Al veel dingen gezien en al heeeeel veel massages gehad ;)
    Geniet nog van alle mooie dingen!

Liefs Evelien

• 13 September 2012 - 20:21

Gerrie:

Wat een variatie in activiteiten,!
    Helemaal te gek!
    Een dagje uitrusten is ook heerlijk!
    Veel plezier!
    Kus

• 13 September 2012 - 22:11

Lisa:

Mooie foto's!
    Geniet er nog lekker van.

Groetjes Lisa

• 14 September 2012 - 12:47

Jose:

Dag jongelui,

Om jaloers op te worden, wat een prachtig land, en fijn dat alles zo goed verloopt.

Hier regent het, maar ach dat hoort erbij

Vele groetjes van je peettante, xxx

• 14 September 2012 - 17:39

Joke&Willem®:

Hey Thai Thai

We hebben eindelijk de site gevonden
    Alles in één teug gelezen
    Geniet ervan
    en neem voor Joke een klein klein boedaatje mee (ik betaal je in Nederland terug)
    Blijf schrijven en fotoos sturen wij kijken en lezen mee
    Heeeeel veeeel plezier
    Groetsz uut Enskeday

• 14 September 2012 - 18:13

Imke:

Wow.. wat klinkt dat allemaal weer leuk en indrukwekkend!
    Groot gelijk om ook een lekker ontspannen dagje te doen, met massage natuurlijk... ;)

xx

• 14 September 2012 - 22:35

Johan Bennink:

Dag Sanne en Rene,
    Woensdag hebben we gestemd. Spannend hoor!!!!
    Het begint hier wat herfstachtig te worden. vandaag 16 graden en wat regen.Vanmorgen broodje in Gronau en vanavond (heeeeel exotisch!) naar de Egyptenaar. Gisteravond gegeten bij de Vietnamees trouwens (roodbaars) Morgen ga ik naar de platenbeurs in Arnhem. zondag even bij het 2e kijken.
    Is het in Thailand ook leuk?........................................................................................................:)
    Geniet er van! Mooie foto's trouwens en heldere verslagen!
    In de plaats in Ierland waar ze de Titanic hebben gebouwd is een Thais eettentje. Dat heet:{
    Thai
    tanic
    Doei!

• 14 September 2012 - 22:35

Johan Bennink:

Dag Sanne en Rene,
    Woensdag hebben we gestemd. Spannend hoor!!!!
    Geniet er van! Mooie foto's trouwens en heldere verslagen!
    Thai
    tanic