Dag 11, 12 en 13 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu Dag 11, 12 en 13 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van sanneenrene - WaarBenJij.nu

Dag 11, 12 en 13

16 September 2012 | Thailand, Chiang Rai

Sawasdee ka vrienden!

Het is alweer even geleden dat we een berichtje hebben achtergelaten, maar er even niet aan toe gekomen en we zijn ook veel tijd kwijtgeraakt met het reizen naar de volgende bestemming. Een korte samenvatting van dag 11 en 12 en vervolgens een wat uitgebreider verslag van vandaag.

Op dag 11 hebben we een lekkere massage genomen, want ja reizen is heel zwaar (haha!). En we zijn naar de hotsprings geweest. Dat was niet zo'n succes. Het water dat uit de grond komt is zo heet dat je er bij wijze van spreke je ei in zou kunnen koken, alleen doen ze dat hier ook echt. Jullie kunnen je vast voorstellen hoe dat daar dan rook. We zijn ook bij een muaythai boxing wedstrijd geweest. Dat was ongelofelijk leuk om te zien, er waren 7 verschillende wedstrijden. Het begon met kleine jochies en eindigde bij een "internationale" wedstrijd. Een beetje jammer dat de Zweed K.O ging haha!

Gisteren zijn we al vroeg naar het busstation gegaan, alleen zaten de bussen vol en moesten we best lang wachten. Gelukkig ging de tijd snel en gingen we op weg naar Chiang Rai. Het was een schitterende tocht van 3,5 uur. We kwamen aan op een heel leuk complex, schattige kamers en het zag er allemaal super uit. Helaas kwamen we er s'nachts achter dat er een soort dierenasiel onder ons raam zat en dat de haan je hier niet alleen in de ochtend wakker maakt, maar dat met liefde de hele nacht doet. We hebben niet kunnen slapen, maar een pluspunt was dat we zo wel op de hoogte bleven van de voetbal. Vanmorgen hebben we gevraagd om een andere kamer en we kregen voor dezelfde prijs een (hopelijk) betere kamer. Dat wordt dus nog vervolgd..

Gisteren hebben we een Nederlands stel ontmoet waar we tips mee hebben uitgewisseld. Vanmorgen wilden we een tocht met ze doen, maar dat mocht helaas niet van de chauffeur (te kleine auto). Maar hij belde een vriend en die kwam 10 minuten later aan. Het was een prive-chauffeur en we waren bang dat hij geen Engels kon, anders kon hij ook nog een beetje als tour-guide fungeren. Maar hij sprak gelukkig prima Engels en we bedachten een leuke route. We begonnen bij de White tempel, dat was echt schitterend (zie foto's) en gingen zelfs op de foto met de bedenker hiervan. Daarna zijn we op weg gegaan naar de monkey cave. Een niet toeristische mooie plek op een berg waar je apen kan voeren en je een berg kan beklimmen en een grot in kan. Echt een toppertje. We hebben heerlijk gegeten en zijn verder op weg gegaan naar de grens met Birma. Daar kon je tax-free shoppen en heeft onze gids van alles verteld over de cultuur en vooral religie. De volgende stop was de gouden driehoek. We zijn naar boven gegaan en hadden vanaf daar een prachtig uitzicht over Thailand, Birma (Myanmar) en Laos. Een leuke ervaring die we afsloten met een bezoek aan het Opium-museum en uitzicht over de Mae Kong rivier. Morgen pikt de chauffeur ons weer op voor een tour, die info volgt dus dan.

Groetjes,
Rene

• 16 September 2012 - 16:59

Hoi,
    Zondagmiddag hier. Skype werkt niet.
    Laos,Birma pfft het is me wat! Blijf genieten.!
    Johan en Gerrie

l

• 16 September 2012 - 16:59

Hoi,
    Zondagmiddag hier. Skype werkt niet.
    Laos,Birma pfft het is me wat! Blijf genieten.!
    Johan en Gerrie

l

• 16 September 2012 - 17:23

Lisa:

wauw wat gaaf allemaal!!
    tot de volgende skype.

• 16 September 2012 - 20:29

Agnes En Rogier:

Hey vakantiegangers! Ziet er goed uit allemaal zeg! Die muay thai bokswedstrijd is echt classic! Die foto doet me denken aan Bloodsport, the Perfect Weapon, Katate Kid en dat soort begin jaren '90 vechtfilms. Vet!

Jullie berichtjes kunnen we trouwens prima lezen op onze nieuwe MacBook! ;)

Groetjes,
    Agnes en Rogier

• 16 September 2012 - 21:49

Ludo:

Het is allemaal heel indrukwekkend wat jullie meemaken. Ik was vanmiddag in het park Sonsbeek in Arnhem, bij de waterval, ook erg mooi, maar toch........ ! Veel plezier samen! En ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 17 September 2012 - 21:10

Hoi SanneRene
    Het ziet er verdraaid mooi uit.Wat zullen jullie genieten.!!!
    Hier gaat het ook goed Mark en Diederik gaan ook samen op pad...........!
    x
    Johan Gerrie